MY NUTRITION, MY WELLNESS

i-am-herbalife

Ramai yang nak kurus, tapi tak tahu bagaimana. Ada yang cuba pelbagai cara tapi tidak juga menjadi.

Di sini , aku ingin kongsikan beberapa cara yang aku lakukan setelah sekian lama. Sudah 5 tahun aku lakukan dan ikut cara ini. Tiada yang lebih baik dari bersenam dan makan makanan seimbang.

Apa yang kita makan seharian, kebanyakkannya kurang sihat dan tidak mempunyai nutrien seimbang yang badan kita perlukan.

Tahukah kalian yang badan kita memerlukan lebih dari 22 nutrien setiap hari? Nutrien ini perlu digantikan. Apa yang kita makan, hidu, atau minum, belum tentu yang bersih dan sihat. Jadi badan memerlukan nutrisi agar dapat membantu menguatkan lagi sistem imun badan.

Jadi, aku tak nak tulis lebih-lebih di sini kerana kalau banyak sangat, nanti kalian keliru!

Hanya ikut apa yang aku amalkan dan yang aku buat selama ini. InsyaAllah sesiapa yang punyai peratusan lemak yang tinggi atau badan yang agak berat; akan mendapat hasil yang memuaskan.

Ini semua adalah kesan dari 100 orang pelanggan yang telah aku bantu. Terus kekal sihat dengan nutrisi seimbang dan langsung dapat mengekalkan berat badan yang diinginkan.

Lebih baik apabila kesihatan pun terjaga untuk jangkamasa yang lama. Itu yang paling penting. Ingat, badan nak pakai lama. Jadi harus gunakan dan amalkan pemakanan yang sihat.

Buat ibu bapa, dan sesiapa saja yang punyai orang tersayang, mereka juga kasihkan kalian. Ibu bapa – anak-anak perlukan kita. Jadi, jaga kesihatan supaya kita dapat sama-sama lihat anak-anak meningkat dewasa. Malah, dapat bersama di hari penting mereka.

Kesihatan itu sangatah berharga dari wang ringgit. Usah fikir panjang untuk beri sesuatu yang baik untuk badan. Usah fikirkan berapa banyak yang harus dilaburkan. Jika sakit, kita kena labur juga pada hospital. Apa salahnya jika menjaga dari sekarang daripada merawati di kemudian hari. Mencegah, lebih baik dari merawati.

Badan kita perlukan nutrisi. Dengan nutrisi kita bisa berdiri dan berlari serta dapat menghindarkan segala penyakit yang bisa membunuh!

Mari kekal sihat dan kekalkan berat badan yang diingini!

Caranya?

Mudah saja.

Ramai yang bertanya bagaimana.

Harus diingatkan, kita harus mempunyai 3 kali makan dalam 1 hari.
Pagi – sarapan pagi
Tengahari – makan tengahari
Malam – makan malam

Kebanyakkan kita makan setiap jam dan dalam jumlah yang banyak. Ada juga yang makan sekali sehari tapi dalam jumlah yang besar. Ini kes aku dulu!
Ada juga nak kurus tapi tak makan langsung. Semua cara ini adalah salah.

Semua di atas bisa mengundang bahaya kepada badan..
Bukan saja tidak baik untuk metabolik badan, tetapi juga untuk kesihatan. Jika tidak mendapat nutrisi dan nutrien yang sepatutnya, badan akan menjadi lemah. Oleh sebab itu kita rasa badan lesu dan keletihan yang berpanjangan. Sebab itulah ramai yang malas nak bersenam!

Jadi, kepada yang berminat, boleh tinggalkan alamat email atau telefon number di email yang selalu aku gunakan untuk membantu semua menurunkan berat badan. Emailnya nurulfa@gmail.com

Sertai kumpulan Yestowellness Malaysia atau Singapura untuk mendapat apa yang kalian inginkan di dalam pengurusan berat badan dan juga kesihatan.

Oh ya! Program kami ini bukan untuk turunkan berat badan saja. Ianya boleh digunakan untuk menaikkan dan mengekalkan berat badan juga. Cuma caranya berbeza dengan proram menurunkan berat bdan.

Satu Shake untuk semua kondisi. Hebatkan? Hanya dari syarikat nutrisi no.1 di dunia saja yang punyai produk yang sebegini.

Bila dan berapa lama proses yang diambil?
Ingat! Tiada magis di sini. Ianya wujud hanya di dalam filem! Harus diingatkan, siapkan minda untuk benar ikuti program ini. Jika hanya mahu mencuba, jangan mulakan. Membazir masa, wang dan tenaga. Harus letakkan di dalam minda, proses ini akan mengambil masa 90 hari minimum!

Adakah nak gemuk juga ambil masa satu hari atau sebulan? TIDAK sama sekali. Sama juga dengan prosess mahu kurus. Jadi, sediakan minda dan fizikal.

Bila dah kurus, harus berhenti?
Tidak sama sekali. Ingat program ini bukan untuk kurus saja. Ianya juga untuk mengekalkan berat badan dan juga untuk pengambilan nutrisi seharian.

Bila dah kurus, apa yang aku selalu sarankan ialah untuk mengambil shake sekali sehari iaitu untuk sarapan pagi sahaja. Tengahari dan malam, makan seperti biasa. Tapi harus diingatkan jangan makan berat untuk malam. Satu lagi jangan makan lewat sangat.

Tips : makan malam seawal 6 petang . NO SUPPER!
Kenapa? Perut tidak proses makanan apabila kita sedang tidur. Seeloknya makan 4 jam sebelum tidur .

Nak tahu lebih lanjut? Boleh ikuti program aku dan kumpulan aku ini dengan menghubungi email dan juga nombor yang disediakan!

Aku mahu bantu kalian sihat dan cantik!

%d bloggers like this: