YOU ARE NOT ME…. SYOH! SYOH! …

Ramai sangatlah manusia yang benar tahu akan orang lain. Lepas tu gemar pulak tu bagi pendapat katanya. Okaylah pendapat. Aku tak kisah. Semua orang boleh bagi pendapat. Ada pula yang menulis katanya beri pendapat sebagai peminat katanya..

Katanyalah…. minat sangat lah tu sampai kenal bebenar macam mana aku..Agaknya lah. Katalah apa nak kata. Sebabnya yag berkata tu, hanya tahu berkata. Dia tak rasa. Cuba kalau dia rasa. Dapat panggilan yang buatkan jiwa tu terganggu, buatkan rasa resah , rasa tak selamat dan sebagainya.

Cakap memang boleh cakap sebab yang berkata itu tak kena kan.. Lagi kita bersikap jujur, lebih pula dia salah guna. Macamlah angel sangat. Ye, mungkin angel lah 2 wanita yang hantar panjang sangat komennya tu.

3Tak payahlah nak ambil hati kata peminat ke apa. Kalau nak tahu pembaca blog aku ni, yang betul-betul peminat, diaorang kenal siapa aku. Diaorang tahu nak tulis macam mana sekali pun diaorang rasa ada tindak tanduk aku yang tidak betul.

Ada sesetengah peminat aku, boleh berhubung secara langsung dengan aku. Itupun hanya yang terpilih.

Tahu alasannya menghantar komen sedemikian nak kenakan aku dan nak bagi aku marah. Sorry I’m not you. And you are not me. Or maybe you are working in that company. If you are, agaknya lebih mudah saman aje.

Siapa yang buat salah, tetap salah. Sudah aku bilang secara ikhlas dan jujurnya aku juga bersalah dalam kes itu.  Dua wanita itu tak faham bahasa melayu agaknya. Sudah aku mengaku aku juga bersalah. Dan budak itu juga terlebih lagilah salahnya kerana sebarkan nombor telefon peribadi aku.  Oh tidak! Dikatanya lagi dan lagi. Masa nilah nak bantai ye tak? Bantai lah… Silakan.. Lagi dan lagi.

And by the way, I know who you are. May  be you don’t have 3 jobs. You don’t have small kids. Maybe your kids have grown up. So, you can just relax and claimed that you are so successful . And you know what? All B/S. Oh ya… Both are angels. Of course no stress.

I hope one day.. one fine day, it will happen to you without you realising it. I don’t care who you are. Please don’t say you are my fans if your comments just to kill me. Tunggulah balasannya ya.

Thank you for sharing and please… please… don’t come here again. I don’t  need your 20 cents if it worth less than Ringgit currency. I don’t deserve people like you both. Thank you.

Haiiii… cari kawan dan mengutuk berjemaah nampaknya…. Suka benar sesetengah orang kita ni kalau dapat tahu orag lain buat salah. Masa tu lah nak dihentamnya lagi dan lagi. Inilah orang kita. Bila dah ada yang jatuh, dijatuhkannya lagi. Bila berlaku jujur pun kena. Tak berlaku jujur disanjung pula. Entahlah ….

Menghukum? Memang paling mudah juga dibuat tanpa usul periksa. Tak payah nak dengar atau nak baca bagi habis sebab hati dah tak suka ye tak. Sebab tu boleh kata sesuka hati. Yang pelik tu, nak juga kongsi. Nak juga sakitkan hati orang. Entah apa-apa.

Ini soal berkaitan undang-undang. Biar peguam saja yang mengkaji dan buat kerjanya. Aku tunggu saja.

Nak kata itu ini atas tindakan aku, katakan saja. Aku ada hak sebab aku juga pengguna. Aku juga pelanggan. Dan kalau nak tahu, ada akta untuk menjaga data peribadi pelanggan. Takkan tak tahu kot. Bukan aku saja nak mereka cerita pun.

Mengatalah. Terima kasih kerana sedekahkan pahala kalian. Ingat, di akhirat nanti kita akan berjumpa juga sekiranya tidak aku ampunkan.

 

P/S : mungkin agaknya 2 orang wanita yang komen tu, wanita yang dilanggan lelaki lelaki miang lagi gersang yang hubungi aku beberapa hari yang lalu! Hahahhaha… Sorry a bit rude. But you said normally people will react if they are under attack. So I am. *evil face*

 

 

Advertisements

One Comment on “YOU ARE NOT ME…. SYOH! SYOH! …

  1. biarlah orang nak bercakap apa, buatlah apa yang dipikirkan betul, diri sendiri dan keluarga yang paling utama, yang lain tu…..hiasan dan bahan mengkayakan pengalaman hidup Cik Nourul oi….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: